Opsætning af e-mail konto i Outlook 2010

Sådan opretter du en ny e-mail konto i Outlook 2010.
Klik på "Filer" og derefter "Oplysninger". Klik på "Tilføj konto".



Klik på "Konfigurer serverindstillinger eller yderligere servertyper manuelt" og derefter "Næste".



Klik på "Internet e-mail" og derefter "Næste":



Udfyld dit navn og din e-mail-adresse og vælg enten IMAP (anbefales) eller POP3 som kontotype.
  • IMAP: Vælg IMAP hvis du vil kunne tilgå din email fra flere forskellige computere, mobiltelefon eller iPad. Din email gemmes på serveren ind til du selv sletter den. Dette her den fordel at du har en backup af din mail på serveren, men dette bevirker også at du kan nå loftet for lagerpladsen der er tildelt din konto. Kontakt Planetweb hvis du har behov for mere plads. Du kan se en status for dit pladsforbrug ved at logge ind på din webmail.
  • POP3: Opsættes din e-mail-adresse som POP3, downloades mails til din computer ved ‘Send/Modtag’, og herefter slettes de på serveren.

Server til udgående post (SMTP) udfyldes med med "mx1.planetweb.dk".

Når alt er udfyldt klikker du på "Flere indstillinger...".




Når du har klikket på "Flere indstillinger..." åbnes et nyt vindue, hvor du skal klikke på fanebladet "Server til udgående post".
Marker "Serveren til udgående post "SMTP" kræver godkendelse" og vælg "Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post".

Klik på "Avanceret" og ændre port 25 til 587. Dette er især nyttigt/påkrævet hvis din internetudbyder har blokeret for port 25.

Afslut ved at klikke på "OK".



Tryk så på "Næste" og opsætningen er komplet.